CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 17, 2009

Valentine Bukan Perayaan Islam..


JANGAN TERPENGARUH DENGAN IDEOLOGI
MASYARAKAT BARAT
!!!


Hmmmm..Walaupun 14 Feb da berlalu..tapi saya nk jugak post sal valentine ni..hmm bila dtg jer 14 feb, suma pasangan kekasih akn keluar berduaan tuk sambut bersama..Hmm sambut hari kasih syg katakan..
If x kuar nti awek majuk..sbb jelos kwn nyer dpt bunga n coklat
dia x dpt..sy bukan nk kata dpa ni ''BODOH''..tapi
kurang pandai kot..
even blajar tinggi2x pon..(bangunan jer yg tinggi hakikatnya)
x terpikir ke..knapa sbuk2 nk smbut hari kasih syg tu..
ari tu je ker yg ptt kasih syg..asenya tiap2x ari kna
ada kasih sayang..
Actly..remaja kita ni skrg sngt memndg n trikut2 budaya n ideologi
songsang yg diserap barat dalam sosiologi budaya kita..
Kononnya x up to date ar if x sambut..
hmm dalam mereka x sedar..sbnarnya minda mereka secara perlahan2 cuba diracuni pihak barat tuk hancurkan nilai2x murni yg ada dlm struktur sosial masyarakat kita..hmmm ntah la..
susah nk ckap..if kesedaran pd diri sndiri tak ada..
remaja kita ibarat lalang..melintuk2 mgikut arah tiupan angin..
tanpa ada prinsip yg teguh dalam diri mcmna mrka nk
menangkis sbrg perkara yg
mampu menghancurkan diri mrka sndri...
if remaja musnah..musnahlah tonggak utama negara...
pikir..pikirla sendiri...!!!

2 comments:

cik syazni said...

yup yup btol...
aku syg pakwe aku hari2 (^^,)

ummi said...

huhuh..betul..betul
kita pun sayang tunang kita hari2..hahaha:P